Головна » 2014 » Листопад » 12 » БІЗНЕС-ГРА «ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ УСПІХ В УМОВАХ МОНОПСОНІЇ»
20:38
БІЗНЕС-ГРА «ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ УСПІХ В УМОВАХ МОНОПСОНІЇ»

Нові умови господарювання, невизначеність та мінливість зовнішнього середовища вимагає розвитку у студентів сучасного економічного мислення та систематизованого комплексу знань з економічних та управлінських дисциплін, а також навичок швидкої адаптації до бізнес-ситуації з використанням надбаних знань у процесі практичної діяльності.

Саме з цією метою викладач кафедри Організації виробництва, бізнесу та менеджменту Дудник Олена Василівна використовує різноманітні прийоми при викладанні навчальної дисципліни «Інфраструктура аграрного ринку» для студентів IV курсу спеціальності «Менеджмент організацій» та «Економіка підприємства».

11 листопада 2014 року проведено Бізнес-гру «Підприємницький успіх в умовах монопсонії»  зі студентами 44-ЕП групи.

Ділова гра відображає один із видів недосконалої конкуренції - монопсонію, тобто ситуацію, за якої на ринку діє необмежена кількість постачальників та лише один споживач, який, використовуючи своє становище єдиного покупця, змушує постачальників  змінювати ціну, і як наслідок, посилює конкуренцію між ними.

Для проведення гри, групу студентів поділили на три команди.  Дві з них – постачальники-конкуренти з обмеженим асортиментом товарів та з високим бажанням реалізувати їх за оптимальною ціною, а третя група – «Вибагливий споживач», що займає монопольне становище на ринку.

Початкове завдання для кожної команди полягало в наступному:

– для споживача – підготувати опис ринкової та економічної ситуації в регіоні, розробити умовно-ігрову грошову одиницю;

– для постачальників – продумати можливий асортимент товарів, виходячи із заданої викладачем ситуації.

Потім команди-постачальники здійснюють імітовану боротьбу за покупця на ринку: всебічно вивчають споживчий попит, рекламують та використовують методи спонукання споживача купувати певний товар. І як результат, з одного боку, збільшуються прибутки команд-постачальників, а з другого – задоволення  бажань і потреб команди-споживача.

Перемогу здобула команда «Постачальник-1», в складі Немченко М.О., Тереньев І.А., Соломатіна І.О., Замай Н.О., Бондарева Ю.В. Вони працювали злагоджено, кожне рішення приймалося з врахуванням умов функціонування споживача, його вимог та побажань до товарів; реакції конкурентів на їх рішення.

Варто відмітити креативну конкурентну поведінку команди «Постачальник-2» (Оріщенко А.С., Оробінський Г.П., Зазуля А.О.) з цікавим підходом до реклами товарів, введення нових видів продукції на ринок, заохочення споживачів.

Дуже відповідально до виконання завдання віднеслась команда споживачів (Юр’єв Є.Є., Матюшевська Н.В., Мельник К.Р., Пашкова К.О.), які не тільки правильно обґрунтували і описали умови свого існування, а й активно стимулювали конкуренцію між постачальниками.

Такий підхід при проведенні практичних занять дозволяє відкрити лідерські та організаційні риси окремих студентів, а також навчити їх розставляти пріоритети, досягати максимально результату в умовах конкурентної боротьби, підвищити рівень культури ринкових відносин. Він також дає можливість викладачу дослідити вміння майбутніх фахівців використовувати набуті в Університеті знання в процесі моделювання бізнес-ситуацій, а не тільки оцінювати їх за фактичне дублювання теоретичного матеріалу.

 

Переглядів: 812 | Додав: SK | Рейтинг: 4.3/6
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: